ようこそ!当研究室は2010年4月に発足した、理論物理学の研究室です(橋本幸士准主任研究員主宰)。仁科加速器研究センター理論研究部門所属。

数理的な観点から様々な理論物理学の研究を行っています。超弦理論とDブレーンの数理と応用、素粒子論、ハドロン物理、原子核物理、物性物理、宇宙物理を対象としています。

Welcome to the mathematical physics group at RIKEN, Nishina center.!

Our lab, held by an associate chief scientist Koji Hashimoto, started in April 2010.

The research topics cover from superstring theory to nuclear physics, mainly from mathematical viewpoints.

In particular, we study D-branes, string theory and their application to elementary particle physics, hadron physics, nuclear physics, condensed matter physics and cosmology.

数理物理学研究室